tirsdag 11. januar 2011

Hun ble ikke skilt - men FRELST.


Etter 15 års ekteskap og med en sønn på 14 falt jeg for den ondes list og ville skilles. De siste papirene var levert og jeg hadde planlagt nytt giftemål. Men mitt indre var i opprør og konflikt. Da skjedde det noe, en ren revolusjon - jeg tok i mot JESUS ! Tre dager før denne revolusjonen i mitt liv, skjedde det at to troende damer møttes i byen vår. En av dem var min svigermor. Hun fortalte den andre at jeg og min mann hadde gått fra hverandre og at alt håp nå var ute  Men den andre svarte: " Nei! For Gud er ingen ting umulig. La oss be for dem her og nå! " Med stor nød gikk de inn i bønn for oss. Nøyaktig tre dager etter ble jeg invitert med på et evangelisk møte. Men alt slikt var totalt fremmed for meg, og jeg nølte. Allikevel etter en fortrolig samtale bestemte jeg meg for å bli med. Jeg hadde ingen anelse om at Guds Ånd var i virksomhet. På denne tiden var et bibel-ord blitt levende for meg. Det skjedde på den måten at min 14 årige sønn stod som konfirmant. En dag kom han hjem med et ny-testamente. På omslagssiden var det skrevet en hilsen med et bibel-ord fra Rom.13.8. Nysgjerrig som jeg ble fant jeg ordet fram og leste: " Bli ingen noe skyldig annet enn det å elske hverandre ." Noe ved disse ordene både grep meg og plaget meg. Min situasjon føltes bare enda mere kaotisk. Så da jeg for første gang satt på møtet om kvelden og lyttet til sang og vitnesbyrd og til og med fikk se troens dåp, ble jeg så grepet at jeg bare brast i gråt. En møtevert kom bort til meg og spurte om jeg var ulykkelig. Gjennom tårene fikk jeg hvisket fram et: JA!  Jeg fikk forbønn og møtte omsorg den kvelden og fikk etterhvert gitt mitt hjerte til JESUS ! Jeg forstod ikke så mye av det som skjedde, men visste at det hadde skjedd et under - etFRELSESUNDER ! Å, hvor ufattelig stort og skjønt det var å få bøye kne og motta min Frelsers Nåde og Tilgivelse! Ved første anledning fortalte jeg min mann det som hadde skjedd. Mitt nye liv gav meg både trang og mot til å bekjenne min frelses-opplevelse. Min mann ble veldig forundret over mitt vitnesbyrd. Han var jo like ukjent med det kristne livet som jeg hadde vært. Selv om han ikke kunne følge meg på troens vei fikk vi begge et fornyet syn på livet og hverandre. Vi brøt begge med de forbindelser vi hadde hver på vår kant og fikk begynne helt på nytt!  All ære og pris til min Herre og Gud!  Jeg fikk virkelig begynne på nytt som hustru og mor i et helt nytt hjem. Etter 17 års ventetid med masse bønn og forbønn har også min mann valgt himmel-veien! Nøyaktig ett år etter min frelses-dag  ble familien beriket med en skjønn datter. Hun kom til oss som en Guds gave og svar på bønn. Nå er min datter også blitt mamma og vi har fått to skjønne barne-barn. For alt dette priser vi Jesus vår dyrebare Frelser!
" Lovet være Gud vår Herre Jesu Kristi Far, barmhjertighetens Far og all trøsts Gud. Han som trøster oss i all vår trengsel, for at vi skal kunne trøste dem som er i all trengsel, med den trøst vi selv blir trøstet med av Gud! "
Laila H.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar