tirsdag 2. november 2010

Ferdiglagte gjerninger

Gud har en plan med livet vårt,og den planen omfatter også hverdagens småting.
Vi skal vandre i de gode gjerninger som han har lagt ferdige for oss.Efeserne 2 vers 10.
Hver dag ligger det en eller annen oppgave å venter på oss,en tjeneste vi skal gjøre,
en gave vi skal gi,en vennlighet vi skal vise,noe vi skal glede et annet menneske med.
Ja,hver enkelt dag har sin egen plan.Det gjelder bare at vi er så våkne at vi ser dem,
og at vi er villige til å ta oppgavene på oss.


Hverdagens mange småting løftes opp på et høyere plan når jeg får se at Gud har en
bestemt hensikt og tanke med alt som skjer.Selv det som i seg selv synes ubetydelig
og smått, får da et lyssrteif av Guds Himmel over seg.


Om morgenen spør vi oss selv med en viss glad forventning:
Hva er Guds plan for meg idag tro? Og så går vi frimodig til dagens arbeid.
Også det må bli en Gudstjenste.Men i tillegg til dette kommer så alt
det andre som Gud har lagt ferdig for oss.
Tenk det da. En slik god gjerning ligger å venter på oss hver eneste dag.


Hva med morgendagen da tenker jeg nå.Min første tanke går da til de som er på
sykehjem og gamlehjem.De som har vært med å bygge opp landet vårt,slik at 
vi har det så godt som vi har det idag.
Hva med å sette av et par timer i uka til å besøke de.Veldig mange er ensomme,
og noen har ikke engang slekt som besøker seg.Kjenner det gjør vondt når jeg tenker
på det,og jeg vet av egen ærfaring at de blir så utrolig glade når noen kommer og
slår av en prat.Kanskje vi kan ta med noe til kaffen også.


Ja, jeg syns jeg ser gleden i ansiktet dems når noen kommer å tar seg tid til en prat.
Ikke bare det,men de har jo så utrolig mye og fortelle også,og en kan se at de 
storkoser seg der de sitter og forteller. Har også opplevd at noen vil høre et ord fra Bibelen,
så ha gjerne klart et ord,eller ta med deg ei andaktsbok å les for de.


Så min oppfordring denne kvelden er:
Sett av en time eller 2 i uka til et slikt besøk.Du vil få oppleve at det er en 
kjempestor velsignelse,å la oss alle åpne hjertene våre,og la Gud styre oss til å gjøre ting som blir til velsignelse for våre medmennesker.Vi blir jo så glade selv av det også.
Hørte jeg et AMEN? Helt klart:) :) :)


Hilsen med Guds rike velsignelse til dere alle her fra Katthult.
                     



1 kommentar: