torsdag 10. februar 2011

Pøsregn på Katthult

Hei alle sammen,og Guds fred til dere alle her fra Katthult.


En ny Nådens dag har Jesus gitt oss.Takk kjære Far!!!
Idag pøsregner det på Katthult,og det samme gjør det stort sett 
over hele Rogaland.Det er utrolig mye nedbør her på
Vestlandet,og det klarer ikke jeg som er Østlending helt og
bli vane med.Sønn min som bor og jobber i Sandefjord sier
det så fint syns jeg.
Ja,været borte hos dere pappa,det behøver jeg vel ikke spørre om hvordan er,
for holder seg vel stabilt,det regner vel,og så ler han godt:):):) Det han sier stemmer også:):):):)
                               


Ja,surt og kaldt er det ute nå,og tankene går som vanlig til de som ikke
har et hjem.Hver gang vi er i en storby ser vi disse stakkars menneskene.
De sitter der med ølflaska,eller er rusa på andre ting,helt tomme blikket.
Men,hvis vi går bort å tar en prat med de, noe vi alltid gjør, ja da kommer gleden fram i øynene deres.Når vi skal gå gir vi de en god klem,og vet dere hva de som regel sier kjære venner? Jo, Gud velsigne dere sier de,eller,tusen takk for at dere ikke dømmer oss.
Hvorfor kommer gleden fram i deres øyne? Jo,de føler seg som sagt ikke fordømt,og de føler,kjenner å ser at noen bryr seg.
Jeg har mange ganger hørt at noen har kastet stygge bemerkninger når de har gått forbi
der de sitter.Jeg skal være ærlig her nå.Jeg har rett og slett lyst til å banke litt fornuft
inn i hodene på disse personene som slenger stygge bemerkninger til den stakkaren som 
sitter der på benken.Må igjen si at vi har så hjerte for de som har det vondt.Skulle ønske vi 
kunne hjulpet alle,men det går desverre ikke.
Kjære venner,la oss alle gi kjærlighet og omsorg til alle våre medmennesker,og fortelle dem om veien til Himmelen. La oss også fortelle i våre menigheter at vi må gjøre MER!!! 


Vi har alle fått et kall fra Gud,og jeg tror at hvis alle forstandere spør menigheten hva hver enkelt kjenner i sitt hjerte de vil gjøre i Guds rike,og så komme og fortelle han det,ja,da tror jeg mange flere vil komme på rett plass i tjeneste for vår kjære Frelser. Gud taler jo til våre hjerter ved den Hellige Ånd som er oss gitt står det,så jeg er overbevist om at Gud vil tale til hver enkelt hvilken tjeneste han/hun skal gå inn i.
Jeg har tidligere jobbet som kokk,og for mange år siden fikk jeg tlf fra 5 stk på kort tid, som sa at de kjente i sin Ånd at jeg skulle jobbe for de.Helt utrolig? Jeg skulle være kokk på 5 plasser samtidig,og alle kjente det i sin Ånd. Jeg sa selvfølgelig ifra at min Ånd sa ikke det.Jeg kjente det ikke en plass.Det er ikke alle som tør si ifra om dette,og de blir rett og slett ført ut av Guds plan i deres liv.Det er skremmende! Vel,nå ble det litt forskjellig her,men jeg kjente så for og få det ut:):)
Hva tenker dere om det? 
For de svake har jeg blitt svak, for og vinne de svake sier Paulus,og alt gjør jeg for Evangeliets skyld, for at jeg selv skal få del i det sier han. Første Kor.9 vers 19 til 23.AMEN!!! 
MED DETTE ØNSKER JEG DERE EN VELSIGNA GOD DAG HER FRA KATTHULT!!
Jesus vasker føttene til Johannes.



  

3 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt bra inlägg!!! Här i Småland har det snöat lite,nu är det grått och trist.Ha,ha, bra kommentar från sonen din!!! Tänker på Ludwig Karlsens sång:Kanske finns i himmelen,en bänk i en park,där "gamle gutter" kan sitta ned??? Hört den? Jag ömmar så för de utslagna.Oftast är det de mest snällaste kärleksfulla människor,som har upplevt att allt gått i kras,för dem. Vi får visa dem på Jesus....... Tänk,att du skulle vara kock på 5 ställe samtidigt!!!Ja det gäller att "pröva" allt inför Ordet!!! KRAMAR!!!

    SvarSlett
  2. Ja, jag håller med till 100 procent. Och tack för recepten, det vattnas i munnen...Haha... Ha en "riktigt" blöt dag i Norge. Kramar!

    SvarSlett
  3. Du skriver så sant! Här får du ett ord från mig också. Jes 61 ( särskilt vers 7) Kanske är det till dig idag eller till någon du ska ge vidare till.

    SvarSlett