torsdag 16. februar 2012

Jeg er en seiler på livets hav

Jeg er en seiler på livets hav,
på tidens skiftende bølge.
Den Herre Jesus meg kursen gav,
og denne kurs vil jeg følge.
Jeg stevner frem mot de lyse lande
med livsens trær på de skjønne strande,
hvor evig sol og sommer er.
Iblant jeg seiler for medvinds bør
i andres kjølvann og følge
som just lik meg denne reise gjør
hen over jordlivets bølge.
Og havet smiler, og solen skinner,
min dag så stille og blid henrinner,
mens vinden fyller alle seil.
Men ofte ensom i brott og brann
i uværsnetter jeg seiler,
da ingen kjenning jeg har av land,
og intet fyrtårn jeg peiler.
Men når jeg nær tror mitt skip begravet,
da kommer Jesus på bølgehavet,
om først i siste nattevakt.
Mitt skip er lite og havet stort,
det rommer tusene farer.
Men storm og bølge ei skyller bort
det skip som Herren bevarer.
For ennå skjer det som før det gjorde,
når Jesus selv kommer innen borde:
da legger havet seg igjen.
Når siste storm er engang ridd av,
og hjemmets kyster jeg skimter,
jeg ser i solglans et annet hav,
krystall som funkler og glimter.
Jeg skuer portenes perlerader
og hører englenes myriader
som hilser meg velkommen hjem.
La ankret falle! Jeg er i havn
i ly for brenningens vover!
Jeg kaster meg i min Frelsers favn,
han som har hjulpet meg over.
Og kjente, elskede stemmer kaller,
mens ankret sakte og stille faller
i evighetens lyse land.

VIL OGSÅ ØNSKE ALLE NYE FØLGERE HJERTELIG VELKOMMEN,
OG JEG HILSER DERE ALLE MED:
SALME 23 OG SALME 91 + LUKAS 1 VERS 37.
TAKKER OGSÅ TROSVITNE FOR AT DU STAKK INNOM.
ET BESØK PÅ HANS SIDE ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!!!!!!
 http://www.trosvitne.no/
HILSEN MED GUDS RIKE VELSIGNELSE HER FRA KATTHULT. 

4 kommentarer:

  1. En underbar text!!!...Tänk när vi ankrar för evigt därhemma!!!...Tack och Kram!!!...Herren är med dig!!!

    SvarSlett
  2. Tack för ett härligt inlägg. Och snart, får vi nog lätta ankaret, så vi får fröjdas och glädjas hemma hos Jesus. Hela himmelen är över dig. / Kram.

    SvarSlett
  3. Det som har skrivit den här texten kan inte ha fått den någon annanstans ifrån än från Den Helige Ande! Tårarna kommer och jublet stiger inom mig när jag följer seglaren ända tills han är i hamn. Tack för vad du delar med dig Jan Samuel! Ha nu en härlig ledighet och en välsignad helg! Hälsa Solstråla så gott!

    SvarSlett
  4. Vår lilla båt är snart i hamn i himlen
    Gud välsigne dig.
    kram Alex

    SvarSlett