mandag 4. oktober 2010

EUKONTROLL

Ja,idag gikk turen til Jørpeland,og verkstedet for eu kontroll for 2 gang.Når jeg kjørte bortover hadde jeg meg en ekstra prat med han i 3 etasje om at denne gangen måtte den bli godkjent.Dyrt blir det jo også.Kjente formelig lommeboka hylte på hjelp i baklomma!!!
Etter 1.5 time hos billegen stod bilen på utsia verkstedet,og mekanikeren kom travende mot meg med resultatet.Joda,denne gangen ble den godkjent,og takken gikk til han som takken skal ha.SELVFØLGELIG!!!

Men,når jeg kjørte hjemmover tenkte jeg på hvor mange stadfestelser jeg må ha på at Jesus er med,før jeg kan hvile fullt og helt på han?? Når jeg satt å venta på at bilen skulle bli ferdig,kom jo tvilen på at den ikke ble godkjent denne gangen heller smygende som et gammalt ostesmørbrød opp av søppeldonken.

                                      Slik så jeg det hele for meg.                          
                                              
                                                   HJELP

Kjære Gud sa jeg,gi meg en Åndelig eukontroll,å hjelp meg så jeg kan ha full tillit til deg.AMEN!!!
Det er jo ingen tvil om at han er med,og det gjennom alt også. For min del er det slik at jeg glemmer det bort innimellom,men en liten trøst er det vel at jeg ikke er alene om det.(der gikk jeg rett i forsvar for å forsvare meg selv.OFF.)
Takk og lov for at han kommer i hu at vi er støv,og at det ikke er noen fordømmelse for den som er i Kristus Jesus. SALME 103 VERS 14 OG ROMERNE 8 VERS 1.

La oss alle tenke på,og takke for alle de små tingene i hverdagen som Jesus hjelper oss med,og ta de fram når vi får det litt tøft.Jo flere positive ting vi trekker fram i tankene våre,jo større mulighet har vi for å skyve vekk det negative.Det er ikke alltid like lett,men det går an.
Hvis vi tenker oss om,så har vi det fantastisk godt her i Norge.Tenker ofte på alle de som ligger ute stakkar. De kan ikke gå inn i et kjøleskap fullt av mat å spise seg mette.De kan heller ikke legge seg i ei varm seng,trekke dyna godt over seg å sove godt hele natta.De har valgt det selv vil kanskje mange si, men la oss møte de der de er idag,å hjelpe de så godt vi kan.

Igjen vil jeg oppfordre at vi alle husker de som har det vondt i bønn,og i tillegg kanskje gir de vi kjenner en oppmuntring i hverdagen.Gjennom uka minner Gud oss alltid på en eller annen person.La oss sende de en sms,eller ta en tlf,og si at: Hei,idag tenkte jeg så på deg,hvordan har du det.Mer skal det faktisk ikke til for å gjøre et medmenneske glad,og det er jo alltid godt og få en slik oppmuntring selv.

SÅ LA OSS ALLE VÆRE ET LYS FOR VÅRE MEDMENNESKER I HVERDAGEN.                                                                       


Eu kontrollen gikk det som dere ser bra med,så nå kan vi kjøre trygt enda et år med Volvoen vår. (Epa Traktoren) :) :)                                            

                               

Med dette vil jeg ønske dere ei velsigna god natt med

ANDRE KORINTERNE 1 VERS 2-3-4 OG 5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar