onsdag 6. oktober 2010

Våre svakheter



Her en dag fikk jeg en SMS fra en venn. Hun siterte følgende fra en amerikansk forkynner:
”We impress people with our success, but we impact people with our failures”.
Vi imponerer folk med vår suksess, men vi påvirker folk med våre svakheter/feiltrinn”.

Dette er virkelig sant. Det er så fristende å skjule sine svakheter, en vil gjerne fremstå som bedre enn det en virkelig er. Men dette skaper avstand mellom mennesker. Det er når vi våger å vise våre svake sider, våre feiltrinn og våre nederlag, at vi virkelig opplever ekte felleskap. Da kan vi være til hjelp for hverandre, og da opplever vi også at de murene vi har satt opp for å beskytte oss, er noe vi ikke trenger lenger. 

 Salme 51 vers 8:  “Se, du vil ha sannhet i menneskets indre, så lær meg visdom i hjertets dyp!”
 Johannes 8 vers 32”Da skal dere kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.”

                                                        
Gi deg lov til å være deg selv.
Du vil oppdage at du alikevel vil bli respektert.
Å husk,i Jesu øyne er du en diamant.


rose_globe.gif
                                                                




Kunsten å leve. Av Kjell Breimyr.


ET LITE ORD FRA EN FATTIG MOR
HUN VAR NOK RIKERE ENN VI TROR
VELDIG OFTE SITERTE HUN DETTE
NÅ ER DET PÅ TIDE Å BRUKE VETTET
NÅR DU KJENNER DU HELLER VIL GI ENN Å KREVE
DET ER DA DU HAR LÆRT DEG KUNSTEN Å LEVE 


Viljen.Av Kjell Breimyr









Viljen og jeg



Viljen og jeg er et underlig par,
den ene gir og den andre tar.
Å eie en vilje er vel og bra, om ikke
vi bruker'n, hva hjelper den da?



 Vilje er gave som Gud oss ga,
Han gjorde det for å gjøre oss gla'.
Han ville vi skulle velge selv,
hele dagen fra morgen til kveld.



 Jeg sier så ofte jeg vil, jeg vil,
og like ofte jeg får det ei til.
Å krangle med viljen er ikke lett,
profitten er liten, det blir ikke fett.



 Viljen er som et lite ror,
det styrer oss mye mer enn vi tror.
Alt du bestemmer med viljen selv,
kan du få oppleve før det blir kveld.



 Det lille roret som viljen er,
styrer oss ofte mot det vi har kjær.
Viljen er redskap i Herrens hånd,
med den kan vi knytte og slite av bånd.



 Med viljen styrer vi livet vårt,
enten det nå går leit eller godt.
Vi sier så ofte det er ikke greit,
med denne holdningen kan det bli leit.



 Med viljen kan du hjelpe en venn,
med godvilje setter du døren på klem.
Hele din vilje kan brukes i da,
hjelper du andre, ja da blir du gla'.



 Med viljen styrer du som du vil,
brukes den flittig, da får du det til.
Ta vare på viljen din som en venn,
den hjelper deg gjerne igjen og igjen.



 Skulle du tro at din vilje er svak,
så rett deg i ryggen og gjør den litt rak.
Med viljen din fikk du så mye til,
si til deg selv, det er dette jeg vil.



 Sier du ofte, det går aldri bra,
hvordan oppnår du seier da?
Si til deg selv, jeg tror at det går,
så skal du se at du seier får.



 Negativ holdning gjør livet surt,
bruker du viljen så gjør du no' lurt.
En positiv tanke gjør alltid godt,
enten det nå går lett eller trått.







                        

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar