søndag 20. februar 2011

Min Svenske favoritrett

Ja,nå syns jeg tiden var inne for og legge inn
en  Svensk rett. Det er mye god mat,men det er 
noen retter som skiller seg spesielt ut.
Sverige kaller jeg mitt andre fedreland,
og hver sommer tar vi turen over grensa.
Jeg liker meg rett og slett så godt i Sverige
at jeg kunne godt flytta dit.Et fantastisk land,
og fantastiske mennesker!!
Man føler seg alltid velkommen uansett hvor man kommer.
Vel,her kommer en av mine Svenske favorittretter.
Jeg anbefaler dere virkelig og prøve den,
og selvfølgelig er oppskriften(receptet) på Svensk:):):)
Oppskriften var jeg heldig og fant på:
http://www.alltommat.se
Anbefaler dere og ta en tur innom!!!
Der er det virkelig mye snadder!!!!
HEIA SVERIGE og HEIA NORGE!!! 
Må Gud RIKELIG velsigne våre land.AMEN!!!!!!!
        

Snabb laxpudding Receptbild - Allt om Mat

Snabb lax­pud­ding

4 person(er)

Ingredienser

4-5 stKokta potatisar
1 stGul lök
Smör till stekning
5 stägg
1,5 dlmatlagningsgrädde
2 krmsalt
1 krmvitpeppar
200 ggravad eller rimmad lax, skivad
2 mskHackad dill

Till servering:

100 gSmör
1,5 dlHackad dill

Tillagning

1 Skala och skiva potatisen. Skala och hacka löken. Fräs löken genomskinlig i smör i en stor teflonpanna. Vänd ner potatisen.
2 Vispa ihop ägg, grädde, salt och peppar. Häll smeten i pannan och låt den
stelna. Rör lite med en trägaffel så att smeten rinner ner.
3 Lägg på laxskivorna och låt dem bli ljumma. Strö över dill.
4 Smält smöret, blanda i dillen och servera dillsmöret till laxpuddingen.

1 kommentar: