lørdag 26. mars 2011

Gud er vår tilflukt




2 SAMUELSBOK 22 VERS

Da Herren hadde fridd David fra alle hans fiender og fra Saul,
kvad han denne sangen for Herren. 
2 Han sa:
        Herren er mitt berg og min borg, min befrier,
   
  3 min Gud, mitt fjell som jeg tar min tilflukt til.
        Han er mitt skjold, mitt frelseshorn og mitt vern,
        min tilflukt, min hjelper som frir meg fra vold.
   
  4 Jeg kaller på Herren, han som lovsynges,
        og jeg blir frelst fra mine fiender.
   
  5 Dødens brenninger brøt omkring meg,
        undergangsstrømmene skremte meg.
   
  6 Dødsrikets bånd snørte seg om meg,
        dødens snarer lå i min vei.
   
  7 Da kalte jeg på Herren i min nød
        og ropte til min Gud.
        Han hørte min røst fra sitt tempel,
        til hans øre nådde mitt rop.

  17 Han rakte hånden ut fra det høye og grep meg,
        drog meg opp av det dype vann.
   
 18 Han berget meg fra min mektige fiende,
        fra motstandere som var for sterke for meg.
   
 19 De gikk imot meg på ulykkesdagen,
        men Herren var en støtte for meg.
   
 20 Han førte meg ut i åpent land
        og fridde meg ut, for han har meg kjær.

1 kommentar:

  1. HELT FANTASTISKT OCH UNDERBART. HALLELUJA!!! VILKEN MÄKTIG GUD VI HAR. AMEN!!!

    SvarSlett