søndag 17. april 2011


Den Hellige Ånd kaller oss til å våkne opp og overgi alt til Jesus - nå, idag!
Dette er det samme kallet som ble gitt til Israel for lenge siden: "Våkn opp, våkn opp, kle deg i din styrke, Sion! Ta på deg ditt høytidsskrud ... Ryst støvet av deg, stå opp, ta sete, Jerusalem! Gjør deg løs fra båndene om din hals, du fangne Sions datter! For så sier Herren: For intet ble dere solgt, og uten penger skal dere bli gjenløst." (Jes 52:1-3).
Hør hva den Hellige Ånd sier til deg idag. Jesajas budskap var rettet mot Israel, men det er ment for alle i denne messianske tidsalder. Tenk over det: Lik Israel, så er du Guds elskede — og du også har vært i fangenskap altfor lenge. Du har vært i lenker for lenge. Djevelen har intet krav på deg. Han døde ikke for deg.
Det er tid for deg til å komme deg opp av støvet. Dersom du vil ta et skirtt i tro — dersom du vil komme til nådens trone — så vil disse lenkene falle av deg. Jeg formaner deg idag: kom deg opp av fryktens støv! Opp fra desperasjonens støv! Opp av vantroens støv!
Du tilhører Jesus. Han har gjort krav på deg. Men du må ta det første steget. Han vil ikke tvinge deg til å stå opp. Du må stå opp og slippe deg løs. Så opp idag!
For endel år tilbake sto jeg overfor den ondsinnede Mau Mau gjengen i Brooklyns Fort Greene distrikt. Da jeg fortalte disse forherdede unge menneskene om Jesus, så var det en ung leder som het Nicky som forbannet meg. Mitt første budskap til Nicky Cruz var disse fire ordene: "Nicky, Jesus elsker deg." Det er alltid Kristi evangeliums første kall: "Jesus elsker deg." Det er nåde, tilgivelse og legedom tilgjengelig ved tro for alle som kommer.
Men det var også et kall nummer to til Nicky og gjengen hans. Det kallet kom senere, på et møte med flere gjenger på det gamle St. Nicholas Arena teateret. Jeg fortalte de unge menneskene som var samlet der: "Dere har hørt evangeliet. Nå vet dere at Jesus elsker dere. Men du må også vite at du kan bli forvandlet. Jeg ber dere om å stå opp - akkurat nå, idag. Kom frem og gi alt til Jesus."
Dette var begynnelsen til forandring i mange unge menneskers liv, forandringer som har lydt gjennom generasjoner like til i dag.
La meg nå vise deg hvilket håp vi har fått: Herren sier om Israel: "For mitt folk henger fast ved sitt frafall fra meg ... Hvordan skal jeg kunne oppgi deg? ... Mitt hjerte vender seg i meg, all min medynk våkner." (Hos 11:7-8). "Jeg vil lege deres frafall. Jeg vil elske dem av hjertet, for min vrede har vendt seg fra dem." (Hos 14:5).
Alt dette ble sagt før korset, før Jesus utgjøt sitt blod. Her er invitasjonen idag. Dersom du har hørt det før, så hør det påny idag. "Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil gi dere hvile! Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er saktmodig og ydmyk av hjertet. Så skal dere finne hvile for deres sjeler. For mitt åk er gagnlig, og min byrde er lett." (Matt 11:28-30).
Jeg bønnfaller deg idag, akkurat nå: Bare kom. Tro. Finn hvile for din plagede sjel. Gud lover å møte deg.
Amen!
Av David Wilkerson.

1 kommentar:

  1. AMEN,det var ett välsignat inlägg,Katthult!!! Hoppas ni har haft en fin söndag!!!(Jag tog en premiärtur på MC,n runt kvarteret,det var så roligt!!!) Kram och Jesu nåd och frid!!!

    SvarSlett