onsdag 11. mai 2011

Jesus svikter oss aldri

JESAJA 54 VERS 10 TIL 17.

    For om fjellene viker og haugene vakler,
        skal min miskunn aldri vike fra deg,
        og min fredspakt skal ikke rokkes,
        sier Herren, som er barmhjertig mot deg.
   
  Du stakkar som er jaget av stormen,
        og som ikke finner trøst!
        Se, jeg gir deg en grunnvoll av edelstener,
        bygger din grunnmur med safirer.
   
  Dine murtinder gjør jeg av rubiner,
        dine porter av krystaller
        og hele din ringmur av kostbare steiner.
   
  Alle dine barn skal bli opplært av Herren,
        og stor blir freden for dine sønner.
   
  Du skal være grunnlagt ved rettferd.
        Vær trygg for trengsel – du har ingenting å frykte,
        og for redsel – den skal ikke nå deg.
   
  Hvis noen går til angrep,
        kommer det ikke fra meg.
        Den som angriper deg,
        skal falle for din hånd.
   
  Se, det er jeg som skaper smeden,
        han som puster til kullilden
        og lager våpen til sitt bruk.
        Jeg skaper også den
        som skal ødelegge og volde skade.
   
  De våpen som blir smidd mot deg,
        skal mislykkes, alle sammen.
        Hvert klagemål som blir reist mot deg,
        skal du kunne gjendrive.
        Det er den lodd Herrens tjenere får,
        den rett jeg gir dem, sier Herren.

JEREMIA 29 VERS 11 OG 12
For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren,
fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.
Når dere kaller på meg og kommer til meg med deres bønner,
vil jeg høre på dere.
       

4 kommentarer:

  1. VILKEN VÄN VI HAR I JESUS, HAN ÄR KÄRLEKSFULL OCH GOD. SOM UPPRESA KAN DE SVAGA, GE ÅT VANDRAREN NYTT MOD. ACK VI OFTA FRIDEN MISTA, SORG OCH ÄNGSLAN BLIR VÅR LÖN. BLOTT FÖR DET ATT VI EJ BÄRA, ALL VÅR NÖD TILL GUD I BÖN...

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentarer kjære venner!!!!!!!
    Ja,takk og lov at vi har Jesus.Han kommer aldri forsent.Han gir oss kraft og styrke slik at vi kan stå på videre.

    Har så nød for mine nærmeste som ikke er Frelst,og jeg tror bønn er tingen.Det er en kraft i bønn som er helt enorm.Tror ikke det nytter å proppe de fulle med formaninger og Bibelvers.De vet hva vi mener og står for,og det blir de minna på hver gang vi prater med de.
    Vår adferd har en større virkning tror jeg,for de ser at vi har noe som de ikke har.
    Må Gud gi oss visdom slik at vi kan være et mektig vitnesbyrd for vår kjære Frelser.AMEN!!!!

    SvarSlett
  3. TACK,för bibelställen som du delar med dig av!!! Och vilken underbart vacker bild!!! Helt fantastiskt!!! Herrens rika välsignelse! Kram!!!

    SvarSlett
  4. Hej Jan Samuel med fam. Tack för besök på min hemsida, jag tackar för bibelord och uppmuntran!
    Här finns mycket att läsa och jag kommer tillbaka hit..
    Ja det är sant att Jesus aldrig sviker! ALDRIG sviker han.
    Lämnar bibelordet: Jer 43:2-3 Gud är mäktig

    Herren räddade mig från döden.

    Gud välsigne er, hälsn f Maria

    SvarSlett