mandag 30. mai 2011

LØNKAMMERET

                    silver-cross.gif
Men når du ber, skal du gå inn i ditt lønkammer
og lukke din dør og be til din Far som er i det skjulte.
Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg.
Når dere ber, skal dere ikke ramse opp ord slik hedningene gjør;
de tror de blir bønnhørt ved å bruke mange ord.
Vær ikke lik dem! For dere har en Far som vet hva dere trenger,
før dere ber ham om det.


             Slik skal dere da be:

          Vår Far i himmelen!
          La navnet ditt helliges.
          
           La riket ditt komme.
          La viljen din skje på jorden slik som i himmelen.
          
        Gi oss i dag vårt daglige brød,
          
        og tilgi oss vår skyld,
          slik også vi tilgir våre skyldnere.
          
        Og la oss ikke komme i fristelse,
          men frels oss fra det onde.
          For riket er ditt og makten og æren i evighet.
                                 AMEN 
                       silver-cross.gif

1 kommentar:

  1. Tack och lov att vi har en Herre som är hos när vi är ensamma med honom i kammaren och har stängt vår dörr! Där trivs jag själv bäst i bön! Där är det bara jag och Jesus. Han som känner oss bäst - älskar oss mest! När jag är ensam med Honom då möter han mig bäst, även om jag älskar att vara tillsammans med andra i bön också! Men allra helst älskar jag min bönevrå!
    Tack för ditt välsignade inlägg Jan Samuel! Guds välsignelse!

    SvarSlett