fredag 20. mai 2011

Vitnesbyrd fra Russland


Markene er modne

 ”Se, jeg sier dere: Løft deres øyne og se markene, de er alt hvite til høst!”  Johannes 4 vers 35
 
De kristne i Russland ble i mange år sett på som annen rangs borgere.Nå gleder vi oss over at det er så mange mennesker som viser interesse for oss. Det er mange ateister og kommunister som er blitt skuffet, og de er på jakt etter en ny ideologi. De ber de kristne om å fortelle dem evangeliet om Jesus Kristus. Markene er virkelig modne til innhøstning i den tidligere Sovjetstaten.
 
Jeg talte på et friluftsmøte i Sibir etter kommunismens fall. Det var kommet mer enn 4000 mennesker for å høre på. Dette området av Sibir var velkjent for meg, for her hadde jeg som gutt gjett kuene til faren min, for femti år siden. På møtet var det en stor mengde mennesker som ble omvendt og tok imot Jesus som sin Herre og Frelser. Blant dem var det er lærerinne som kom til oss, og hun tryglet: ”Herre, tilgi meg, tilgi meg, vær så snill å tilgi meg. I mange år har jeg lært barna at det ikke finnes noen Gud, mens jeg visste i mitt hjerte at det var galt. Fra og med i dag skal jeg lære barna at Gud finnes, og at Han tilgir oss syndene våre.”
 
Å jo, markene er modne til å høstes. Kan Gud gjøre et slikt gjennombrudd i denne kommunistbastionen, kan vi bare si: ”Skulle noen ting være umulig for Herren?” (1 Mos. 18,14). Gud gjøre alle ting nye. I ditt liv og i mitt. Og det skjer i dag.
JESUS sa til dem: «Kom, følg meg, så vil jeg gjøre dere til menneskefiskere!» Markus 1 vers 17

1 kommentar:

  1. Tack för vittnesbördet! Det var starkt! Ja skörden är mogen men arbetarna är få! Det är underbart att få höra vittnesbörd om hur frälsningen har gått fram! Tack ska du ha! Ha en riktigt fin helg!

    SvarSlett