tirsdag 29. november 2011

KJÆRE FRELSER.

Vis meg veien, kjære Frelser,
Så jeg mer kan ligne deg,
Til ditt rene, skjønne bilde
Også sees kan i meg.

Du som all min svakhet kjenner,
Du som mine synder bar,
Du, den beste iblant venner, 
Kun hos deg jeg trygghet har.

Vis meg veien, kjære Frelser
Til en tro så strek og klar,
At jeg midt i tidens mørke
Ser din klarhet underbar.

Og om ikke livets gåte
Helt kan løses for meg her,
Led meg, Frelser ved din nåde,
Til jeg ser deg som du er.
Forfatter:?
"MESTRES AMADOS"

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på Jesus :)
    Vilken fin dikt! ^^ Detta behövde jag, tack!

    SvarSlett
  2. Tusen tack för denna text. Den grep verkligen tag, i mitt hjärta. Jag håller med bibelaventyr, vilken underbar bild på Jesus. Önskar dig himmelens glädje,med all dess välsignelser. /Kram från Småland !

    SvarSlett
  3. Ja,jag instämmer med föregående "skrivare"!!!...Kram ifrån mig med!!!

    SvarSlett