søndag 12. desember 2010

En gang sinna, resten var bare godhet.


Salme 30 vers 6
En kvinne fortalte at hun hadde hatt en enestående god far. Han var snill. Han var omsorgsfull. Da hun var liten, satt hun ofte på fanget hans, mens han fortalte små historier. De lo og lekte sammen. Da hun var i tenårene, kunne hun komme til ham både med sine bekymringer og gleder. Og som voksen, til og med da han var blitt svært gammel, viste han henne kjærlighet og omtanke.
«Var han aldri sur og irritert? Ble han aldri virkelig sint?» «Jo, det må han vel ha vært som alle andre mennesker. Men egentlig kan jeg bare huske en eneste gang. Jeg hadde gjort noe riktig ondskapsfullt. Da fikk jeg en kraftig utskjelling. Og det satte slik støkk i meg at jeg lærte for livet. Men jeg fikk også en følelse av at det lå mye smerte bak vredesutbruddet.»
Dette vakre bildet av forholdet mellom en far og hans datter illustrerer forholdet mellom vår himmelske Far og hans barn. En gang sinna, resten var bare godhet. Det er dette bildet Bibelen tegner av Gud. «For et øyeblikk varer hans vrede, en levetid hans nåde.»
Og du som har et gudsbilde der vreden dominerer og nåden knapt er med, må forsøke å få fatt på det samme bildet av Gud. For ikke bare elsker han. Han er kjærlighet. Lykkes du med dette, kan det komme til å forandre livet ditt.
Med denne Andakten ønsker jeg dere en
velsigna god dag her fra Katthult!!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar