onsdag 16. mai 2012

HER KOMMER EN SNADDER OPPSKRIFT FRA KATTHULT.


ØNSKER DERE ALLE EN VELSIGNA GOD KVELD!!!


Bringebær-yoghurtis i lekker form
Supert å blande yoghurt og krem! 
Ingredienser
3 dl kremfløte
3 dl matyoghurt
2 egg
50 g melis
1 beger frossent (280) g Rørt Bringebærsyltetøy, se frysedisken

Pynt:
friske bringebær + pisket krem 
sitronmelisse


Slik gjør du


1. Pisk fløten til luftig krem og bland inn matyoghurten. Visp egg og melis til stiv eggedosis. Vend inn eggedosis og syltetøy i yoghurtkremen. Hell iskremblandingen i formen og sett den til frysing. Rør litt av og til under innfrysingen. La iskremen stå i fryseren minst 6 timer. 

2. Dypp formen litt i varmt vann og hvelv iskremen på fat. La den stå i kjøleskapet til den skal serveres. Pynt med friske bringebær, sitronmelisse og pisket krem.

3 kommentarer:

  1. God Kväll...Nu är jag tillbaka igen. Jag får tacka dig för de välsignade ord som du skrivit på bloggen min. Det var direkt ifrån Herren. Tusen Tack. / Och det här inlägget var ju läckert och ser så gott ut, så jag får väl springa ner till affären och skaffa mig ingredienserna... Hahaha !!! Ha en underbar afton i vackra Norge och Guds Frid i "stugan" Goe Klem til dere fra Småland !

    SvarSlett
  2. Oj,oj, oj, jag som älskar glass så mycket blev alldeles knäsvag vid anblicken av din ljuvliga glass dessert! Åh, vad läckert! Jag har bestämt mig för att inte köpa glass, bara när det kommer gäster. Men kanske man skulle ta och göra egen glass för en gångs skull, det har jag faktiskt aldrig gjort.
    Jag önskar er allt gott på er Nationaldag!
    Guds välsignelse!

    SvarSlett
  3. Jag vill säga: Herren Jesus är med dig. Hans sårmärkta hand vilar över dig just i denna stund. Han tager vård om dig och din familj. / Du skall icke frukta för det som komma skall, ty jag går med dig, säger Herren, Herren. Om du än få gå genom vatten och eld, så är jag med dig, säger Herren, Herren. Jag sviker dig icke eller överge dig, du är min...Jag har köpt dig med mitt eget blod, säger Herren din förlossare. Se på mig, säger Herren...Jag leder dig till människor där du bedjande går fram. Se på mig säger Herren och frukta icke för det som ligger framför.../ Vad du än går igenom just nu Jan Samuel, så är Jesus med dig. Det kom så klart och tydligt till mig i denna stund. Så var vid gott mod. Vi är många som beder för eder. Goe Klem til dere fra Småland !

    SvarSlett