fredag 30. november 2012

Herren är min herde god


Herren är min herde god,
mig skall intet fattas.
Han mig för till källans flod,
när av törst jag mattas.
Han mig vederkvicker väl
på de ängar gröna,
där en ljuvlig ro min själ
i hans vård får röna.

För sitt namn han låter mig
aldrig vilse fara,
leder mig den rätta stig,
där jag trygg kan vara.
Om jag går i mörkrets dal,
jag dock icke rädes:
Gud, min tröst i alla kval,
du är där tillstädes.

Med din stav, ditt ord och råd,
du mig troget leder,
och ett bord av idel nåd
du åt mig bereder.
Godhet blott skall följa mig
hela levnadsdagen.
Sist jag varder upp till dig
i din boning tagen.

1 kommentar:

  1. Takk, takk og takk for denne bloggen og for alt du deler. Hver gang jeg er innom, og selvom det er sjeldent, så får jeg alltid noe å ta med meg videre. Og hver gang du har vært innom meg med en hilsen, blir jeg så gla for det er som om du, veldig ofte, har kommet med ord i rett tid. Jeg syns det er fantastisk at du lever så nær til Gud.
    Må Gud velsigne adventstiden din...Takk igjen.

    SvarSlett