onsdag 27. april 2011

Jesus og Peter

15 Da de var ferdige med måltidet, sier Jesus til Simon Peter: «Simon, sønn av Johannes, elsker du meg mer enn disse?» Han svarte: «Ja, Herre, du vet at jeg har deg kjær.» Jesus sier til ham: «Fø lammene mine!»

16 Igjen, for annen gang, sier han: «Simon, sønn av Johannes, elsker du meg?» «Ja, Herre, du vet at jeg har deg kjær,» svarte Peter. Jesus sier: «Vær gjeter for sauene mine!»


17 Så sier han for tredje gang: «Simon, sønn av Johannes, har du meg kjær?» Peter ble bedrøvet over at Jesus for tredje gang spurte om han hadde ham kjær, og han sa: «Herre, du vet alt. Du vet at jeg har deg kjær.» Jesus sier til ham: «Fø sauene mine!

18 Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Da du var ung, bandt du beltet om deg og gikk dit du selv ville. Men når du blir gammel, skal du strekke ut hendene dine, og en annen skal binde beltet om deg og føre deg dit du ikke vil.»


19 Dette sa han for å gi til kjenne hva slags død han skulle ære Gud med. Da han hadde sagt dette, sa han til Peter: «Følg meg!»

   
 20 Peter snudde seg og så at disippelen som Jesus hadde kjær, fulgte etter. Det var han som hadde lent seg inntil Jesus ved måltidet og spurt: «Herre, hvem er det som skal forråde deg?»



21 Da Peter fikk se ham, sa han til Jesus: «Herre, hva skal skje med ham?»


22 Jesus svarte: «Om jeg vil at han skal leve til jeg kommer, hva angår det deg? Følg du meg!»


23 Det ryktet kom da ut blant søsknene at denne disippelen ikke skulle dø. Men Jesus sa ikke at han ikke skulle dø. Han sa: «Om jeg vil at han skal leve til jeg kommer, hva angår det deg?» 



DEN FARLIGE BLINDHET ER IKKE NÅR ØYNENE IKKE FUNGERER,
MEN DEN SOM FULLKOMMENT KAN SE OG IKKE REGISTRERER.
DEN FARLIGE DØVHET ER IKKE HVOR LYDENE IKKE HØRES,
MEN DEN SOM KAN FATTE HVER TONE UTEN AT HJERTET BERØRES.
DE FARLIGE KREFTER ER IKKE DE SOM LØFTER DE TYNGSTE STENER,
MEN DEN SOM GRIPER TIL MAKT OG ALDRI VIL VÆRE TJENER.
DEN FARLIGE SØVN ER IKKE NÅR LIVSDAGEN GÅR MOT KVELD,
MEN DEN SOM ALDRI LÆRTE AT GUD GA OSS FAKTISK ANSVARET SELV.

NÅR MENIGHETENE LUKKER OPP SINE DØRER FOR DE UTSTØTTE
OG SVAKE I SAMFUNNET,SÅ ALLE FÅR TA DEL I GUDS NÅDE,
JA DA SKJER DET VI ØNSKER OG BER OM.

NÅR MENIGHETENE BEGYNNER Å SETTE MENNESKERS LIV
HØYERE ENN STATTESTIKKER,PENGER,MATRIALISME OG MAT,
JA DA SKJER DET VI ØNSKER OG BER OM.

NÅR MENIGHETENE BYGGER NED SINE TRAPPER OG TERSKLER
SLIK AT INGEN BEHØVER FØLE SEG MINDREVERDIG,
JA DA SKJER DET VI ØNSKER OG BER OM.

JA DA BEGYNNER VEKKELSE OG FORLØSNING,KJÆRLIGHET OG HELBREDELSE.
JA,DA SKJER DET SOM FRA BEGYNNELSEN VAR MENT.
AT EVANGELIET ER TIL FOR ALLE.

1 kommentar:

  1. Nu har jag läst dina inlägg med glädje och eftertanke! Det är så allvarliga ord du skriver och de är så sanna! Jag blir både uppmuntrad och inser allvaret i att vi behöver passa in vårt hjärta efter Guds eget hjärta. Du berättar om detta så fint! Tack! Ha en fin fortsättning på veckan! Kram!

    SvarSlett