lørdag 14. mai 2011

Et Hellig øyeblikk

AV TONE DALHAUG.


TUSEN TAKK FOR DINE MEKTIGE ANDAKTER TONE,
OG TAKK IGJEN FOR AT JEG FÅR BRUKE DE PÅ BLOGGEN MIN.
MÅ GUD RIKELIG VELSIGNE DEG OG DIN FAMILIE.AMEN!

En morgen for et par uker siden opplevde jeg en underlig ting på kjøkkenet. Alle barna var dratt på skolen og mannen på jobb. Før jeg satt i gang med å rydde opp etter frokosten begynte jeg å be. 

Jeg synes ofte det er vanskelig å komme skikkelig i gang før jeg har bedt. Det er mange ting som ligger en på hjertet i hverdagen og jeg ba ut alt som jeg pleier. Når man gjør dette ofte så blir det fort at ordene bare kommer, nesten mekanisk, som et ritual. Og det var nærmest det som skjedde denne morgenen. Jeg hørte nesten ikke meg selv. Ordene kom ut, mens jeg var et annet sted.
Plutselig var det en klar tanke som avbrøt meg: Hva er det du holder på med, var ordene jeg hørte. Det var som om jeg våknet og jeg sank sammen på kne. Jeg lukket øynene og sa bare: Kjære Jesus. For mitt indre øye så jeg meg selv ved foten av en høyde. Jeg prøvde å få bønnene til å stige opp. Oppe på høyden så jeg Jesus som hang på korset. I det jeg festet blikket på Ham steg han ned til meg. Han tok meg i hånden og vi gikk sammen opp på høyden. Vi sto der og så utover det enorme landskapet. Han så på meg og sa med den varmeste stemmen du kan tenke: Alt mitt er ditt, bare se på meg og tro. Jeg fikk en følelse av at Jesus ba meg slappe av. Slik som han sa til den hjemmeværende sønnen i lignelsen: ”Barnet mitt, du er alltid hos meg, alt mitt er ditt.”
Det var som om Jesus ville forsikre meg om at jeg har alt jeg trenger i Ham, og den freden jeg fikk var enorm. Jeg kjente tårene presse på og tror det var et hellig øyeblikk. Om ikke du har vært på denne høyden, så har han steget ned fra korset for deg også, og vil mer enn gjerne vise deg utsikten og gi deg ordene: Alt mitt er ditt. 

1 kommentar:

  1. Takk otakk at slike hellige øyeblikk blir delt med andre medvandrere! Hvor god Jesus -vår bror er at Han elsker å ha oss i sin nærhet!Hele tiden er Han der! Så heldige vi er at Han møter oss i bønnen!Tenk når vi skal få se Ham som Han er!!!

    SvarSlett