mandag 2. mai 2011

Herrens komme

WORLD CHALLENGE INC.
Mine Kjære:
MÅ GUD VELSIGNE OG BEVARE DEG PÅ ALLE DINE VEIER.
Vi hører så mye i dag om fordervelse, terror, hat og politisk uro, at det nesten overbelaster våre sanser. Det er så mange dårlige nyheter, splittelse og forvirring på alle kanter.
Midt i denne rastløshet og uro hører jeg at Guds Ord ber meg om å fryde meg stort og være glad. Jeg hører hans Ord si til meg: "De fromme skal fryde seg i herlighet. De skal juble på sitt leie." (Sal 149:5). Når var siste gang du sang høyt av glede før du la deg? "La Israel glede seg i sin skaper, og Sions barn fryde seg i sin konge!" (Sal 149:2). Det er tro, når du kan synge og fryde deg i en tid med internasjonal uro.
Dersom du lytter til såkalte "eksperter" i debattprogrammer på radio og TV, så kan du åpne deg opp for en ånd av uro og sinne. Du kan bli fanget inn av temaer som ikke er evige, men som snart vil være borte. Jeg nekter å bli fanget inn av det nåværende politiske kappløp (skrevet før presidentvalget i U.S.A. 2. nov. 2004). Jeg vil bare gå til valgurnen og stemme, ikke i henhold til mine følelser, men på grunnlag av Bibelske sannheter. Jeg vil stemme i det stille, uten å miste min fred og min kjærlighet til den fortapte menneskeheten.
Men mest av alt så vil jeg adlyde Guds evige Ord og fryde meg og være glad, uansett hvordan stormen raser omkring meg. Vi blir bedt om å synge og fryde oss! Og det gjør vi, vel vitende om at vår Gud har lovet å lede oss og beskytte oss gjennom alle ting.

  • "Du er mitt skjulested! Du vokter meg for trengsel. Med frelses jubel omgir du meg." (Sal 32:7).
  • "Gled dere i Herren! Dere rettferdige, fryd dere! Og juble, alle oppriktige av hjertet!" (Sal 32:11).
Mine kjære, vår Herre sitter som Konge over alle disse ting. Han har alt under kontroll. Så det er ingen grunn til å frykte eller fortvile. Herren er i vår midte, og en dag vil alle hans fiender være hans fotskammel. Vi blir bedt om å "... Juble for Gud med fryderop! For Herren er konge over all jorden." (Sal 47:2-3).Vær så snill og ta deg tid til å lese det følgende budskapet om Kristi komme. Vil Jesus komme i vår tid? Det vet vi ikke - men vi blir befalt å alltid være rede.
Og i en tid når Herren sier at menneskenes hjerter vil bli "grepet av angst" over det de ser hende, "da rett dere opp og løft hodet! For deres forløsning stunder til." (Luk 21:28). Kan du gjøre dette? Vil du gjøre det? Syng om kvelden, vær glad og fryd deg gjennom dagen. Se opp, løft hodet, bli glad i håpet.
Må Gud velsigne dere rikelig.

Hans tjener,
DAVID WILKERSON

2 kommentarer:

  1. Glórias a Deus por esta palavra de incentivo ao reconhecimento do poder de nosso Deus nas mais simples e pequenas coisas. Certamente adorá-lo é um prazer para os que o buscam continuamente.

    Está escrito que os céus manifestam a glória de Deus. Só de contemplá-lo vemos a grandeza do nosso Deus.

    Que Deus abençôe o casal e que o Espírito Santo vos inspire a evangelizar cada vez mais através desse blog.

    Fiquem na Paz do Senhor Jesus!!!
    Missionária Delair, Brasil.

    SvarSlett
  2. Tack för att du förmedlade orden från David Wilkerson. De tar jag till mitt hjärta och är rädd om. Hans undervisning sätter jag stort värde på. Gud välsigne dig Jan Samuel! Det är gott att få bli påmind om att vi är trygga i Herren!

    SvarSlett