torsdag 2. juni 2011

BØNNENS HIMMELSTIGE

1.

       Mamma, kom skynd deg hit, mamma
       Og hør hva jeg drømte i natt.
       Jeg drømte en stige var oppreist
       fra jord til himlen den rakk.
2.
       Og rundt om den svevet der engler,
       de sikkert nok støttet den,
       for stigen stod fast og sikkert
       og svaiet slett ikke det grann.
3.
       Og oppad den lange stige,
       Der stadig en strøm det var
       av barn, kvinner, menn og tenk alle 
       et annet menneske bar. 
 4.
       Å mamma, hvor rart det var, mamma,
       En gammel mann bar en ung.
       En syk gammel kone sin datter,
       hvor det måtte være tungt!
5.
       Men det rareste av alle ting, mamma
       Var en gutt, knapt så stor som jeg.
       Tenk han bar en voksen dame
       Likeså stor som deg!

       Og alle gikk helt opp til himlen,
       La byrdene for Jesus frem.
       Og Jesus tok nok imot alle,
       For ingen ble båret ned igjen.
7.
       Å mamma, jeg synes det var rart, du,
       Sto bare og undret meg.
       Da plutselig seg nærmet en engel
       og vennlig han bøyde seg:
8.
       Si ønsker du, lille vennen min
       å vite hva der du ser?
       Det er bønnens himmelstige
       Den vandrer du hver gang du ber.
   
9. 
       Og således hver gang du ber 
       For mor og far, den du har kjær
       Du opp til vår far i himlen
       Ja, helt i hans armer dem bær!
10.
       Tro så ikke du intet kan gjøre
       Fordi du er liten, min venn.
       Du mange kan bringe til Jesus         
       Når bare du ber for dem!
prayer2

3 kommentarer:

  1. OI Samuel essa frase é realmente linda: Você pode levar muitos a Jesus Quando você simplesmente orar por eles! A oração do justo pode muito em seu efeito.
    Essa me chamou atenção!!
    Mas o mais estranho de tudo, mamãe
    Era um menino, quase tão grande como eu sou.
    Acho que ele estava carregando uma mulher adulta
    Tão grande quanto você!

    Uma boa semana e uma bela noite

    SvarSlett
  2. Åh vad jag älskade dessa verser! Så många vackra texter du har! Så ljuvliga, varma och fina! Så kärleksfulla! Jag kan inte finna de rätta orden, men hela mitt hjärta berördes så vackert när jag läste dem och jag kände mig som en liten, liten flicka på fem år på nytt! Bönens makt är väldig! Även ett litet barns böner är lika viktiga! Tack! Tusen tack! Gud välsigne er på Katthult!

    SvarSlett
  3. UNDERBAR TEXT Katthult! Det är balsam att läsa din fina blogg. Du skriver med stor kärlek!!! Bönen bryter ned, starka fästen. Var välsignad broder/ HERRENS ANDE VILAR ÖVER DIG...Kramar!

    SvarSlett