torsdag 2. juni 2011

Kom lytt til din moders formaning



  1. Kom lytt til din moders formaning min sønn
    mens ennu i hjemmet du står.
    Jeg vet du skal ut og kan hende det blir
    den siste formaning du får.
  2. Her har du en bibel på reisen min sønn,
    se til at dens omslag er slitt.
    Men les i den flittig hver eneste kveld
    den til himmelen deg fører til sist.
  3. Jeg kunne ha gitt deg på reisen min sønn,
    en gave av sølv eller gull,
    men ta denne bibel og les den hvert blad,
    den av herlige løfter er full.
  4. Snart vokser det mose på min gravhøy min sønn
    den arm som deg løftet er stiv.
    Men husk at en moders formaning og bønn
    de lever om moder er død.
  5. Se inn i mitt dødsbleke ansikt min sønn
    se til at det visnet jo er,
    et skjønnere ansikt du visstnok får se
    men ingen som har deg så kjær.
  6. Kom ennu en gang la oss bede min sønn
    kom bøy dine kne før du går.
    Allmektige fader i tusende fold
    la lammet før ulven det når.

                         KLAGESANGEN 3 VERS 41
            

2 kommentarer:

  1. Jaha....nu fick du mig att gråta en skvätt,Katthult!!! Mycket gripande.Ha en välsignad Kristi Himmelsfärdsdag!!! KRAM!!!

    SvarSlett
  2. Ja, här är en till som gråter! Jag tänker på de som inte är frälsta ännu...
    Vilken gripande sång! Sällan läst något som griper tag i hjärtat så...
    Tack Jan Samuel för allt fint du ger till oss! Gud välsigne er på Katthult rikligt!

    SvarSlett