onsdag 5. oktober 2011

Er vi flinke nok til og lytte?

JA,HVOR GODT ER DET IKKE NÅR 
NOEN TAR SEG TID TIL Å LYTTE NÅR MAN IKKE HAR DET SÅ GREIT.

MEN,ER VI SÅ FLINKE TIL Å LYTTE NÅR VI MØTER EN PERSON SOM 
IKKE HAR DET SÅ GREIT,
ELLER ER DET SLIK AT VI PØSER UT AV OSS EN MASSE GODE RÅD

FOR OG BLI FORT FERDIG?
ELLER SIER VI,

DET VAR JO TRIST Å HØRE,JEG SKAL HUSKE DEG I BØNN JEG,
OG SÅ GÅR VI VIDERE.
JA,DET ER NOK DESVERRE SLIK MANGE GANGER,
OG DEN SOM HAR DET VONDT FÅR DET BARE ENDA VÆRRE.

JEG HAR SELV OPPLEVD DETTE,
OG DET ER HELT FORFERDELIG +
AT MAN SITTER IGJEN MED ET INNTRYKK AV AT DEN DU
VIL BETRO DEG TIL EGENTELIG IKKE BRYR SEG I DET HELE TATT.

MIN OPPFORDRING ER:
LA OSS TA DEN TIA SOM TRENGS TIL Å LYTTE TIL DEN SOM HAR DET VONDT.
DA FÅR VI OPPLEVE AT DET BLIR TIL EN STOR VELSIGNELSE
FOR DEN SOM HAR DET VONDT,OG OSS SELV,
OG VI VIL I TILLEGG FÅ EN GOD VENN.

Om det å lytte
Funnet på nettet.


Hvis jeg ber deg om å lytte til meg og du begynner å gi råd,
så har du ikke gjort det jeg ba deg om.

Hvis jeg ber deg om å lytte til meg og du begynner å fortelle meg hvorfor jeg ikke skulle føle det på den måten, da tramper du på mine følelser.

Hvis jeg ber deg om å lytte til meg og du føler at du må gjøre noe for å løse mitt problem, da har du feiltolket meg, så rart det enn kan høres ut.

Hør etter! Alt jeg ba om var at du lyttet, ikke snakket eller gjorde noe, bare lyttet til meg.

Jeg kan klare meg selv. Jeg er ikke hjelpeløs. Kanskje motløs og usikker, men ikke hjelpeløs.

Når du gjør noe for meg som jeg kan og trenger gjøre selv, forsterker du min frykt og svakhet.

Men hvis du aksepterer det enkle faktum at jeg føler det jeg føler, samme hvor ufornuftig det er,
trenger jeg ikke bruke tid på å forsøke å overbevise deg,
men heller konsentrere meg om å forstå hva som ligger bak disse tilsynelatende ufornuftige følelsene.

Og når det er klart, er også svarene tydelige, og jeg trenger ikke råd.

Følelser har mening og er akseptable når vi forstår hva som ligger bak dem.

De som bryr seg såpass at de lytter,
forteller at de har tro for at du kan finne ut av saken selv.

Så, vær så snill og lytt,og bare hør på meg. Og hvis du ønsker å si noe, så vent en stund til det blir din tur,
så skal jeg lytte til deg.


MED DETTE ØNSKER JEG DERE ALLE EI VELSIGNA GOD NATT HER FRA KATTHULT.
jesus Kristus

1 kommentar:

  1. Bönen har en väldig kraft, när vi ber för någon eller något. Vi lyssnar till den som har det svårt och kämpigt. Sedan ber vi, och tackar i vår kammare. Att kunna lyssna, och förstå, är det nog inte många som kan, i värld där inte tiden, tycks räcka till. Men Jesus lyssnar alltid, när vi gör våra önskningar, kunniga inför Honom. Jesus är den som lägger nöden på våra hjärtan, för de människor vi skall vara i bön inför. Anden är den som kommer vår svaghet till hjälp, och lär oss att både lyssna, och känna... Tusen tack, för ditt inlägg Jan Samuel. Det är värt att tänka på, och komma ihåg. Önskar dig Guds välsignelser och kramar från Småland.

    SvarSlett