tirsdag 24. juli 2012

I MINE FORFEDRES FOTSPOR

Hei alle sammen,og Guds fred til dere alle!!!


Jeg har endel år forsket på min slekt,å veldig mange av dem
kommer fra Sverige.
Min kjære og jeg har nå vært på de stedene de ble født,og det var 
fantastisk artig. Her er noen bilder fra stedet min kjære
Tippoldefar ble født. 
Han het Anders Larsson Dalman og ble født på Gunnarsnäs
i 1848. 
Stedet Gunnarsnäs ligger mellom Mellerud og Dals Rostock,
og det var utrolig artig og komme dit.


Kirken er ant bygd i begynnelsen av 1200 tallet og er så vakker!!!!
Gustav Vasa gikk i sin tid hardt mot Kirken i Gunnarsnäs.
Under klokkeskatten i 1531 måtte de gi han storklokken og
en stor del av sølvet. Mye av det er visst idag hos Sveriges Konge.
Det fortelles at stedets folk var sterkt troende å var mye i bønn
 for Kirken og hverandre,så den har blitt beskyttet i alle år.


Ja,bønnens makt er stor kjære venner,så la oss ta den enda mer i bruk.
Med dette ønsker jeg dere alle en velsigna god dag her fra Katthult.


 

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar