søndag 24. oktober 2010

Åndens sverd

Hei og Guds fred til alle her fra Katthult.
Idag har det vært en strålende dag her på Forsand.Ikke ei sky har 
det vært på Himmelen.Fantastisk.
Et hyggelig besøk har vi hatt idag også,så da ble det kaffe og nystekte vaffler her.
                                                
                                            Idag vil jeg hilse dere med:

Noe å tenke på i dag



Mot makter og myndigheter
For vi har ikke en kamp mot kjøtt og blod, men mot makter og myndigheter,
mot verdens herskere i dette mørke, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. Efeserne 6 vers 12 
Enkelte dager synes å være helt umulige, vi har det bånn, og skjønner ikke helt hvorfor. Ordethvorfor Gud, har nok blitt sukket opp til Himmelens Herre gjennom alle tider. Mesteparten av de leie dagene med tunge destruktive tanker kan vi takke negativen ( den onde ) for. Den onde ønsker nemlig å ta knekken på alle oss som er Guds barn. Det finnes ingen grenser for hva han prøver seg på. Som oftest går vi i den fella at vi ikke er klar over hva han driver på med. Fordi vi ikke lyser rundt oss med Guds ord som er en lykt for vår fot snubler vi og faller.
Gud har gitt oss en utrolig kraftig lykt som vi kan avsløre det den onde holder på med. En med uærlige hensikter vil alltid forsøke å komme seg unna når han får en kraftig lyskaster på seg. Slik er det med den onde også, når han blir avslørt, da stikker han av. Siden vi har ondskapens åndehær etter oss er det bare Guds ord som kan beskytte oss mot disse destruktive kreftene. Se hva Bibelen sier til oss:Ditt ord er en lykt for min fot og et lys på min sti. Salme 119 vers 105Vi har bare et våpen å forsvare oss mednemlig vår tro.
Grip framfor alt troens skjold; med det kan dere slokke alle den ondes brennende piler. Ta frelsens hjelm og Åndens sverd som er Guds ord. Efeserne 6 vers 16 - 17
Da sa djevelen til ham: «Er du Guds Sønn, så si til denne steinen at den skal bli til brød!»
Men Jesus svarte:
«Det står skrevet: Mennesket lever ikke bare av brød.»
Lukas 4 vers 3

Når Jesus ble fristet av den onde så brukte han Åndens sverd, Guds ord til å forsvare seg med og det holdt. Hver gang den onde kom med et argument,så kvitterte Jesus tilbake med et ord fra Bibelen. Han sa: Det står skrevet. Etter en stund ga den onde opp. Bruk Åndens sverd du også, så skal du få seier. Da vil den onde gi opp.
Sannheten er at han vet at han har tapt.

Vår bønn i dag:Takk Jesus at du viser meg hvordan jeg kan bli glad igjen. Vil du være lyset mitt Jesus, slik at jeg ser hvor jeg går.
I Salme 119 vers 32 står det:
DINE BUDS VEI VIL JEG LØPE;FOR DU FRIR MITT HJERTE FRA ANGST.
AMEN!!!
En fortsatt velsigna god Søndag ønskes dere alle her fra Katthult.
                                 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar