lørdag 13. november 2010

Lytte til Guds stemme

Hei igjen alle sammen.


Jeg vil nå dele en opplevelse jeg hadde idag med dere
som var så fantastisk at jeg har ikke ord.


For et par dager siden fortalte kona mi om en 
vi kjenner som hadde fått kreft,og det var 
ingenting legene kunne gjøre.Det går mot
slutten sa hun.
Jeg kjente jeg fikk en fryktelig nød for han,
og etter vi hadde lagt oss om kvelden
begynte jeg å be for han.


Plutselig hørte jeg klart og tydelig en stemme som sa:
Reis å besøk han,legg dine hender på han,å be for han.


Jeg fortalte kona mi dette,og hun sa at jeg burde gjøre det.


Kl.08.30 idag satte jeg meg i bilen,og dro på det jeg 
var overbevist om var Guds befaling.
Før jeg dro på sykehjemmet kjøpte jeg en blomsterbukett,
skrev et kort,å hilste fra min kone og meg med Filipperne 4 vers 13 hvor det står:
 ALT MAKTER VI I HAM SOM GJØR OSS STERK.


Da jeg kom inn på rommet der han lå sa jeg hei,
og øynene hans ble store når han så meg.
Må legge til at han er herlig Frelst.
Vi begynte å prate,og da jeg spørte han hvordan han hadde
det akkurat nå,svarte han:
Jeg skulle så ønske det gikk fortere.


Da sa jeg.Husk at ingenting er umulig for Gud.
Nei,det er så sant sa han.
Vil du jeg skal be for deg sa jeg.
Den gleden jeg da så i hans øyne var helt utrolig.
Ja,vil du det sa han?Selvfølgelig vil jeg det sa jeg.


Kjære venner der ute,den Himmelske atmosfæren som
var i rommet når jeg ba,
ja den skulle jeg ønske dere alle hadde fått være med 
og oppleve.Det var rett og slett HIMMELSK!!!


Etter at jeg hadde bedt for han fikk han glimt i øynene,
og han begynte tilogmed å le litt,og vi prata om
hvor fantastisk Jesus er.


Når jeg etterpå satt i bilen randt tårene,av glede.
Tenk at han og jeg kunne fryde oss i Herren midt
i en slik situasjon.
Ja,Gud er god,han er fantastisk,og han er mektig.
ALL ÆRE TIL JESUS FOR DEN FANTASTISKE OPPLEVELSEN!!!!!!!!


Fint om dere står sammen med oss i bønn for både han og familien,
og lillesøstra mi på Radiumhospitalet.
Løftene til Jesus står fast til evig tid,og igjen:
Bønnens makt er stor.


Med dette ønsker jeg dere alle igjen Guds rike velsignelse,
og ei velsigna god natt her fra Katthult.
Ta også med dere Lukas 1 vers 37.
INGENTING ER UMULIG FOR GUD KJÆRE VENNER.

1 kommentar:

  1. Ber i JESU navn for henne, Jesu blods beskyttelse over henne og dere ! AMEN !

    SvarSlett