torsdag 17. februar 2011

Herren holder meg oppe

MED DENNE HERLIGE SALMEN ØNSKER JEG DERE ALLE
EI VELSIGNA GOD NATT HER FRA KATTHULT.

Herren holder meg oppe 
3En salme av David, da han var på flukt for sin sønn Absalom.
   
  2 Herre, hvor tallrike mine fiender er!
        Det er mange som reiser seg mot meg.
   
  3 Mange er de som sier om meg:
        «Det er ingen frelse for ham hos Gud.»
                                                      Sela
   
  4 Men du er et skjold for meg, Herre,
        du er min ære, du løfter mitt hode.
   
  5 Da jeg ropte høyt til Herren,
        svarte han meg fra sitt hellige fjell.
                                                      Sela
   
  6 Jeg la meg ned og sovnet
        – og våknet, for Herren holder meg oppe.
   
  7 Jeg er ikke redd om ti tusen mann
        fylker seg mot meg på alle kanter.
   
  8 Reis deg, Herre! Frels meg, min Gud!
        For du slår alle mine fiender på kinnet,
        de ondes tenner knuser du.
   
  9 Hos Herren er det frelse.
        La din signing hvile over ditt folk! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar