mandag 29. november 2010

En Andakt av Edin Løvås

Med denne Andakten av Edin Løvås ønsker jeg 
dere en velsigna god kveld her fra Katthult.


Legger til at Edin Løvås er en personlig venn
av meg,og han har gitt meg lov til og bruke alt
av materiale som han har skrevet.


Vil også oppfordre alle til å kjøpe hans bøker,
som er til en fantastisk glede og oppmuntring.
I 2002 ga han ut boka:Minutter med Jesus,
som er solgt i over 20 land.
Han har også fått Kongens fortjenstemedalje i Gull.


Edin og hans kone Brita er to fantastiske mennesker
som elsker Jesus,og som jeg er glad for at jeg har fått lov til og bli kjent med.
Må Gud rikelig velsigne de og familien deres med alt godt.Amen!!

Jeg kjenner meg nedfor.

Hebreerne 13 vers 8.
Under samlingen i en bibelgruppe klaget en kvinne over at hun kjente seg nedfor. 
«Jeg er ikke egentlig deprimert, bare litt trist,» sa hun. Flere fortalte at de også hadde det slik iblant.
En lege som var med i gruppen, mente at den som ikke var litt nedfor fra tid til annen, umulig kunne være helt normal.
Det hele munnet ut i latter. Og damen som først hadde nevnt at hun kjente seg litt nedfor,
fortalte at hun allerede kjente seg lettere til sinns. Det gjorde henne godt å høre at hun var normal.
Altfor mange kristne mennesker er bundet i den oppfatningen at de burde være glade bestandig,
dersom det er rett fatt med dem. Men det stemmer jo ikke. Les Salmenes bok og legg merke til
hvor mange skiftende sinnsstemninger som David, mannen etter Guds hjerte, gir uttrykk for.
Det er bare hos Gud det «ikke er noen forandring eller veksling mellom lys og mørke».
Og«Jesus Kristus er i går og i dag den samme, ja til evig tid».
Et kjent skriftsted oppfordrer oss riktignok til å være glade bestandig. «Gled dere i Herren alltid! Igjen vil jeg si:
Gled dere!» Men legg merke til at det finnes to måter å lese dette skriftstedet galt og en måte som er rett.
Trykket skal verken ligge på ordet «gled» eller på utrykket «alltid», men ved ordene «i Herren».
Dette betyr at Paulus ikke forventer at vi hele tiden skal ha en følelse av begeistring.
Derimot kan en kristen alltid få lov å leve i bevisstheten om at Jesus Kristus er like skjønn og herlig
under våre skiftende omstendigheter. Denne indre bevisstheten er en egen stille glede som varer hele tiden.

1 kommentar: