mandag 25. oktober 2010

Karl Ivar

Hei alle sammen.


Ja,idag er det Mandag,og ei ny uke har startet.
For oss startet den vanvittig tidlig idag.
Vi våknet i 5 tia av rautinga til Karl Ivar,og han ga seg ikke.
Jeg åpnet soveromsdøra,og der lå han lett henslengt
å titta på meg med det eneste øyet han har.

Han gjorde selvfølgelig ingen tegn til at han skulle ut,
så jeg sa,KATTEFILLE,og gikk tilbake i senga igjen.
Jeg hadde ikke før lagt meg,så begynte han å raute igjen.
Helt ærlig,så kjente jeg det koka i sikkringsboksen.
Jeg sto opp,gikk med raske skritt ut på loftstua,
tok tak i kattefilla,og gikk ned å slapp han ut.


Nøyaktig 7 min.senere rauta han igjen.Da skulle 
han selvfølgelig inn i varmen igjen.
Kjære Gud,gi meg tålmodighet,
men vær så snill og la meg få den med en gang sa jeg surt.
                              
Nå har jeg våkna,temperaturen i sikkringsboksen min 
har gått ned,og jeg ser med litt andre øyne på
Karl Ivar der han ligger å sover på teppet sitt 
på sofan.
Stakkar,der ligger den gamle katten på over 17 år,
med ei tann og et øye som om ingentig har hendt.
Og når han våkner igjen,kommer han opp i fanget
å maler fornøyd når jeg klør han bak øret.


Var jeg gretten på morran idag tro?
Jeg bryter sammen og tilstår.JA DET VAR JEG!!!
Stakkar Karl Ivar,det var han som fikk høre det idag.
For å være ærlig,kjenner jeg den dårlige samvittigheten,
så tilgi meg Karl Ivar.
                                        
Igår var det frost,men idag regner det på Forsand.
Jeg pleier alltid si at her på Forsand har vi 3 årstider
på et døgn,og det er ikke tull engang.
Det er utrolig mye nedbør her på Forsand,
men det har jo sin sjarm det også da.


Nå skal Solstråla mi og jeg ut å plante løker,
så til våren blir det flott i blomster beddene
våre her på Katthult.
Vi har så utrolig mye å takke Gud for,
og mange ganger glemmer vi de små tingene 
i hverdagen.La oss alle prøve å se de,
og takke vår kjære Frelser for de også.



Idag vil Karl Ivar og jeg gjerne hilse dere med 2 vers
ifra Mosebøkene,og med de ønsker vi dere alle
en velsigna god dag her fra Katthult.
Her kommer versene.
5 MOSEBOK 28 VERS 11 OG 12.
                      

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar