torsdag 14. april 2011


Du som fyller alt i alle.

O, Jesus du som fyller alt i alle 
som rik på miskunhet og nåde er. 
Jeg lik Maria for din fot vil falle 
for intet hvilested er skjønt som der. 
O, Frelser kjær ditt skjønne navn jeg nevner 
i fra mitt hjertes dyp jeg priser deg! 
Når alle tvilens mørke skyer revner 
din nådesol skal gjennomstråle meg.
Jeg er jo skjult i dine sår og vunder 
ditt ord nu er blitt lykten for min fot. 
Når du meg fører gjennom prøvens stunder 
din Hellig Ånd vil gi meg kraft og mot. 
Må ilden alltid i mitt hjerte brenne 
fyll du meg mere med din kjærlighet! 
Så jeg igjen kan andre sjeler tenne 
i brann for deg som skjenker liv og fred.
Jeg intet annet ønsker her på ferden 
enn blott å være deg et ærens kar. 
At jeg må være lys og salt i verden 
og skinne som en stjerne ren og klar. 
Du er mitt alt, o Jesus du er livet 
halleluja du all min lovsang er! 
Du har jo himlens herlighet meg givet 
i evighet skal jeg få være der.
Åge Samuelsen.

2 kommentarer:

  1. Den här sången gör en så gråtmild. Jag bruka ta fram min gitarr och sjunga just den här, när jag sitter i min ensamhet i köket. Den är underbar. Gud välsigne dig Katthultarn!!!

    SvarSlett
  2. Jaa..det brukar jag också göra!!! En älskad sång.Har den också på CD med Christina Imsen. Guds välsignelse!!!

    SvarSlett