søndag 8. april 2012

    HALLELUJA JESUS LEVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jesus lever, graven brast ! Han sto opp med guddoms velde.
Trøsten står som klippen fast, at hans død og blod skal gjelde.
Lynet blinker, jorden bever. Graven brast, og Jesus lever !
Jeg har vunnet, Jesus vant. Døden oppslukt er til seier.
Jesus mørkets fyrste bandt, jeg den kjøpte frihet eier.
Åpen har jeg himlen funnet, Jesus vant, og jeg har vunnet !
                      En ny tid begynte da Jesus sto opp fra graven


KJÆRE FRELSER.
Vis meg veien, kjære Frelser,
Så jeg mer kan ligne deg,
Til ditt rene, skjønne bilde
Også sees kan i meg.

Du som all min svakhet kjenner,
Du som mine synder bar,
Du, den beste iblant venner, 
Kun hos deg jeg trygghet har.

Vi meg veien, kjære Frelser
Til en tro så strek og klar,
At jeg midt i tidens mørke
Ser din klarhet underbar.

Og om ikke livets gåte
Helt kan løses for meg her,
Led meg, Frelser ved din nåde,
Til jeg ser deg som du er.

"MESTRES AMADOS"

ET UNDER PÅ GOLGATA HENDTE
13. april 1977
Aage Samuelsen
Et under på Golgata hendte,
en synder ble født på ny.
Min sjel seg til Herren omvendte,
hos Ham fikk jeg hvile og ly.
KOR:
"Jeg lever hver dag i hans nåde,
og vandrer med Ham i tro.
Jeg ønsker Han alltid må råde.
Da vet jeg mitt hjerte har ro."
Om all verdens rikdom meg lokker,
og stråler i all sin prakt,
fra frelsen den aldri meg rokker,
der står jeg i fineste drakt.

Snart hjemlandets klokker skal ringe,
til bryllup med Frelseren.
I seier han skaren vil bringe
til herlighet i himmelen.

3 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt ställe som du är uppvuxen på,,,jag såg ditt förra inlägg,,,ser ut som Paradiset!!!...Tack för de fina sångerna som du lagt ut,,,och den du skickade till mig,fick jag när jag som bäst behövde den,,,jag är ensam hemma,hade svårt att sova i går,då läste jag den välsignade sångtexten och kunde sova gott sedan!!! KRAAAM!!!

    SvarSlett
  2. Skulle vara kul och åka till Israel nån gång! :)
    Jag gillar den första bilden!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelige kommentarer kjære venner!
    Må Gud rikelig velsigne dere med alt godt!!!!!!!

    Marguerite.
    Ja,det er fantastisk flott der jeg kommer fra,
    men ingenting slår mitt andre fedreland Sverige.
    Halleluja!!!!!!!

    Bibelaventur.
    Ja, det hadde vært fantastisk med en tur
    til Israel. Et minne for livet,og vi har pratet om det mange ganger.Håper vi kommer dit en gang.
    Fantastisk å gå i Jesu fotspor.

    SvarSlett