søndag 15. april 2012

JEG ØNSKER DERE ALLE EN VELSIGNA GOD DAG
HER FRA KATTHULT MED DETTE INNLEGGET SOM
ER SKREVET AV SIGBJØRN RØNNING.


ET BESØK PÅ HANS HJEMMESIDE ANBEFALES PÅ DET VARMESTE!!!!!!! 
HAR SELV LÆRT UTROLIG MYE AV Å LESE DET HAN SKRIVER,
OG DET HAR I TILLEGG HJULPET MEG I MANGE VANSKELIGE STUNDER.


GUD VELSIGNE DEG OG DINE MED ALT GODT SIGBJØRN,
OG TUSEN HJERTELIG TAKK FOR ALT DU DELER MED OSS HER UTE.
VI HER PÅ KATTHULT BER FOR DEG OG DINE.
http://www.trosvitne.no/

Du kan ha fred med Gud!

Ville du trives i en evig tilværelse der det finnes hat, løgn, urettferdighet og sykdom, slik vi ser rundt oss i verden i dag? "Hvorfor lar du dette skje, Gud?!" roper vi. Gud HAR gjort noe med det! Og nå kan du gi ham lov til å gjøre det med deg også!
Gud har en evig tilværelse for oss etter at vi forlater denne jord. Men der tillater han ingen ufullkomne mennesker å komme inn. Vær ærlig!: Da ser det mørkt ut både for deg og meg! I det øyeblikk vi kommer dit, blir det ufullkomment. Håpløst?
Nei, Gud sendte sin sønn til jorden for å leve under samme kår som oss. Og han er den eneste som har klart å leve dette livet 100% etter Guds vilje. Derfor kunne ikke døden holde på ham! Han stod opp, brøt dødens makt, og åpnet på den måten veien tilbake til Gud.
Og ikke nok med det: Han tok på seg straffen for alle feil vi har gjort. Han byttet plass med oss! Han tok vår skyld, og vi får hans rettferdighet og fullkommenhet. Den som tar imot Jesus, kan legge fra seg sin skyld, og få hans fullkommenhet og rettferdighet.
Når du tar imot Jesus, ser Gud på deg som du er like rettferdig som ham! "Men ufortjent og av hans nåde blir de erklært rettferdige på grunn av forløsningen i Kristus Jesus." (Rom. 3.24). Så det er opp til deg, om du vil ha fred med Gud gjennom Jesus, eller om du må stå foran han med din egen ufullkommenhet og ta konsekvensene av det! Neppe adgang til himmelen på den måten nei!

Hvordan bli frelst?

Å ta imot dette tilbudet er enkelt. Ja, det er så enkelt at mange har problemer med å akseptere det. "Vi må da gjøre noe selv?" mener de. Ja, faktisk er det kanskje det vanskeligste et menneske kan gjøre: Legge bort stoltheten sin! Å ta imot uten å kunne si: "Jeg klarte det selv!" Jesus klarte det for oss!
Be nå denne bønnen for deg selv:
Kjære Jesus, jeg vil at du skal bli Herre i mitt liv.
Tilgi meg det gale jeg har gjort, og flytt inn i hjertet mitt!
Amen!

Hva så?

  • Det er lurt å finne noen kristne å være sammen med, som du kan snakke med, og få svar på dine spørsmål.
  • Dårlig samvittighet er skadelig for sinn, kropp og helse. Gå og ordne opp med mennesker som føler at du har gjort dem urett - for din egen skyld!
  • Bitterhet er som dødelig kreft for ditt eget sinn. Tilgi og slutt og ønske hevn - selv om den urett som ble begått mot deg var ille. Det er DITT sinn det gjelder!
  • Begynn å les i Bibelen og be til Gud, gjerne hver dag. Bare snakk med ham som om han sitter i rommet sammen med deg.
  • Ikke fortvil over at du fortsatt gjør feil. Bare si det til Jesus, og gjør opp for deg som best du kan. Han gir deg aldri opp!

  • KJÆRE FRELSER.
    Vis meg veien, kjære Frelser,
    Så jeg mer kan ligne deg,
    Til ditt rene, skjønne bilde
    Også sees kan i meg.

    Du som all min svakhet kjenner,
    Du som mine synder bar,
    Du, den beste iblant venner, 
    Kun hos deg jeg trygghet har.

    Vi meg veien, kjære Frelser
    Til en tro så strek og klar,
    At jeg midt i tidens mørke
    Ser din klarhet underbar.

    Og om ikke livets gåte
    Helt kan løses for meg her,
    Led meg, Frelser ved din nåde,
    Til jeg ser deg som du er.

    "MESTRES AMADOS"

1 kommentar:

  1. Så bra med alt du deler! Gud velsigne deg i det arbeidet du gjør for Herren. Ønsker deg en strålende søndag!

    SvarSlett