fredag 13. september 2013

Å kaste den første stein- Bønnens makt

HEI KJÆRE VENNER.

FANT DENNE ANDAKTEN AV SOLVEIG BARTUN ROB,OG
DEN GIKK RETT I HJERTET MITT.

MIN FØRSTE TANKE VAR AT DEN ANDAKTEN MÅ JEG HA 
INN PÅ BLOGGEN MIN.
JEG KONTAKTET HENNE,OG SPØRTE HENNE OM JEG KUNNE
GJØRE DET,OG SVARET VAR JA.
TUSEN HJERTELIG TAKK SOLVEIG,OG MÅ
GUD RIKELIG VELSIGNE DEG OG DINE!!

JEG VIL SAMTIDIG BE DERE ALLE GÅ I BØNN FOR EI SØSTER 
SOM HAR FÅTT KREFT MED SPREDNING.
FIKK BESKJED FRA HENNES DATTER IDAG.
BE OGSÅ FOR HENNES FAMILIE,Å FÅ MED
SÅ MANGE SOM MULIG.

BØNNENS MAKT ER STOR,
OG INGENTING ER UMULIG FOR GUD.

HILSEN MED GUDS RIKE VELSIGNELSE
HER FRA KATTHULT.

Vi kristne er ofte litt tvetydig i det vi sier og mener. Vi ønsker og nå folk med evangeliet og ønsker å få den med inn på våre bedehus, men om det kommer noen med litt for mange, og litt «feile» typer synder, så fordømmer vi. Det synes som vi rangerer synder og at det er noen typer synder som ikke er godtatt i våre forsamlinger.
Hva gjorde Jesus? Jesus spiste med prostituerte, tollere, og andre syndere og han møtte en kvinnen som var grepet i hor med tilgivelse. Hele Bibelen er full av slike fortellinger om Jesu møte med syndere. «Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort og synd ikke mer», sa Jesus. Joh. 8.11. Godtok han synden? Nei! Han førdømte synden. Men elsket synderen!! Det er en vesentlig forskjell på det.
Hvem er vi sammen med? Bare folk fra våre egne kristne miljø? Reagerer vi om kristne har en narkoman til venn? En som har gjort mange feil, men som likevel trenger en venn, og som trenger et møte med Jesus. Jesus oppholdt seg med slike og fikk sterke reaksjoner på det. Reagerer vi på samme måte i dag?
«Alle har syndet og står uten ære for Gud.» Rom 3.23. Vi stiller likt for Gud, alle som en. Gud fordømmer synden, men takk og lov at Gud elsker ALLE syndere!!  Jesus spiste og drakk med syndere. Han oppholdt seg med de ingen andre ville oppholde seg med. Vil vi nå utenfor bedehusets fire vegger, så må vi og gjøre det. Ikke bare holde oss med andre kristne, men gå ut i verden. Gå ut TIL verden! Og la oss gjøre som Jesus; fordømme synden, men ikke synderen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar